90° - 250°

Správa
LKR a PGKR
Omezení
CHKO prosí/žádá piloty, aby v dubnu volili jiný terén než Oblík z důvodu kvetoucího Hlaváčku jarního.
Doporučení
Nad vinicí u statku to chodí skoro vždycky, když je nasvícená.
Letový provoz
TMA IV FL65
Přístup
STANDARDNÍ PŘÍSTUP:
1. Sjet z hlavní silnice mezi svodidla (naproti odbočce na Ranou-hřbitov).
2. Projet lesík, kolem louky (přistávačka) až ke keřům - před nimy je parkoviště.
3. Cesta nahoru vede skrz sad. Na jeho začátku se cesta rozdvojuje a je možno si vybrat:
3a. hardcore výšlap = levá cesta přímo ke kopci, projdete kousek lesa a za ním na rozdvojení nahoru
3b. pohodový výšlap = pravá cesta směrem k jižnímu úpatí, kde se za sadem na plošince napojíte na zelenou turistickou značku. Cesta dále pokračuje přes pět serpentin.
ALTERNATIVNÍ PŘÍSTUP:
Výhodou je menší převýšení. Zaparkovat v obci Mnichov a po zelené turistické značce dojdete na start. Pozor, parkoviště u zastávky je zrušeno! Také může být problém s vyzvednutím auta, pokud jedete bez řidiče (vesnice je při JZ větru v závětří).