190° - 270°

Region
Česká republika - Ústecký kraj
Správa
sečení trávy provádí "Palivový kombinát Ústí, státní podnik"
Omezení
pod úrovní ATZ Most, blízké LKP8
Doporučení
1. Pozor při svahování v nízké výšce - zdálo se mi, že se odněkud bere lehká turbulence, možná od toho výběžku vpravo (zaniklá ves Pařidla).
2. Rovinné terénní plochy mohou být místy podmáčené kvůli narušené hydrologii povrchovou těžbou uhlí ve 20. století.
Letový provoz
Jste uvnitř ATZ MOST. Bez ohlášení možno loučkovat a nastoupat max 100 m nad hranu. Záměr termických letů hlásit předem na 606 659 775 = řídící letového provozu Most (na letišti může probíhat výcvik pilotů, seskoky, akrobacie!).
Přístup
Infrastruktura kolem Jezera Most je stále ve výstavbě a přístup se časem výrazně zlepší:

PROZATÍMNÍ PŘÍSTUP:
P1. PARKOVÁNÍ U HLAVNÍ PLÁŽE (legální, 30-45 min chůze)
P1a) Poté procházka s báglem po východní straně jezera směrem k marině/přístavu až dojdete do gajblu.
P1b) Projdete skoro celý gajbl a mírný kopeček, na něm se dejte ostrou zatáčkou vpravo po vrstevnici.
P1c) Po vrstevnici dojdete pod start a tam už vyjdete nahoru.
P2. PARKOVÁNÍ U VYÚSTĚNÍ STAVBY SILNICE DO BRAŇAN nebo poblíž (10-15 min chůze).
P2a) S parkováním je to tady dost naprd. Lze zaparkovat hned za zákazem vjezdu do stavby (neparkoval jsem tu sám a pokutu nikdo nedostal, ale je to na zvážení každého). Další možnost je o kousek dál na sever odbočit na cyklostezku a auto nechat za křovím. Směrem na JV je malé parkoviště, ale poměrně daleko.

PŘÍSTUP V BUDOUCNU, po dostavbě II. části přeložky silnice II/256 (Mariánské Radčice - Braňany): Zaparkujete nejspíš přímo u horního okraje louky!
Webkamera
Meteostanice
Info
Prostor jezera Most se 12. září 2020, po rekultivaci povrchového dolu Ležáky, otevřel veřejnosti. Tím se otevřely nové možnosti i pro využití paraglidisty. Celý areál je v ATZ Most, které se na severu napojuje na LKP8 nad chemičkou.
Přelety
xcontest.org - poslední start: 30.7.2021 12:39

Meteostanice poblíž

Název Jezero Most JZ (PgSonda)